תהליך הגישור הוא תהליך שבו שני צדדים נפגשים עם מגשר מקצועי, ויחד הם פועלים על מנת למצוא את הפתרון המתאים לשני הצדדים. מגשר טוב, יכול לסייע לשני צדדים מסוכסכים, להגיע להסכמה, חרף אי-ההסכמות, הויכוחים ואף הטינה, שלעיתים קיימת בין שני הצדדים.

עם זאת חשוב לזכור, העובדה שאדם הוסמך להיות מגשר, לאו דווקא אומרת שהוא אכן יודע לעשות את עבודתו נאמנה. אז איך לבחור מגשר טוב? הינה כמה נקודות שכדאי לכם לקחת בחשבון:

 

4 העקרונות לבחירת מגשר טוב

בבואנו לבחור מגשר מקצועי שיסייע לנו בתהליך, עלינו לפעול על פי מספר עקרונות מנחים שיעזרו לנו לעשות את הבחירה הנכונה:

 

#1 – ניסיון בתחום

כאשר אנחנו מעוניינים לבחור מגשר איכותי, עלינו לבדוק קודם כל את ניסיונו בתחום. כפי שנעדיף לבחור רופא שיניים בעל ותק וניסיון מאשר רופא שיניים בתחילת דרכו, כך העקרון חל בבחירת מגשר. ככל שהמגשר, התנסה וסייע ליותר אנשים, כך עולים הסיכויים כי הוא מגיע עם יותר כלים, יותר ניסיון ויותר יכולת, לסייע לנו בתהליך החשוב הזה.

 

#2 – השכלה

נרצה לוודא כי המגשר בו אנו בוחרים הוא מגשר מוסמך. אך מעבר לכך, חשוב לראות אילו כלים נוספים ומיומנויות נוספות הוא מביא עימו. האם הוא עבר הכשרה בתחום הפסיכולוגיה, עריכת הדין, הכלכלה, התיירות וכן הלאה.

על פי השכלתו של המגשר, נוכל להבין טוב יותר, כיצד תהליך הגישור עימו יראה.

 

#3 – המלצות

אם המגשר בו אנו עתידים לבחור הוא טוב, כנראה שאין זה יהיה קשה למצוא עליו המלצות. נוכל לעשות זאת על ידי חיפוש שמו באינטרנט, או לבקש ממנו או מהצוות שלו, לקבל מספרי טלפון/ מיילים של לקוחות ממליצים. המלצות של לקוחות קודמים, ללא ספק מעלים את הסיכויים כי אכן המגשר שנפגוש יודע לעשות את עבודתו.

 

#4 – תקשורת

בעת בחירת המגשר, חשוב כי שני הצדדים, יעידו כי הם סומכים על המגשר שבחרו, וכי התקשורת שלהם איתו, תקינה ואיכותית. על מנת שאכן יהיה פתרון, חשוב ששני הצדדים והמגשר, יהיו בתקשורת טובה, כזו שתאפשר למצוא פתרונות חדשים ,יצירתיים ומתאימים.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?