כאשר שני צדדים יוצאים לדרך משותפת, בין אם עסקית ובין אם פרטית, הם למעשה מתחילים לצעוד אל עבר הלא נודע ביחד. הלא נודע הזה יכול להוביל אותם למקומות נפלאים, אך במקביל הוא גם יכול להוביל אותם למקומות שיצריכו מהם לקבל החלטות משותפות, שישמרו על האינטרסים המשותפים שלהם. כאשר שני הצדדים אינם מסוגלים להגיע לכדי החלטות שכאלו, הם יכולים לבחור בהליכי בוררויות שיוכלו לקחת את ההחלטות האלו במקומם. אז מהן בוררויות ואיך הן עובדות בפועל? בואו נבדוק ביחד.

איך עובדות בוררויות בפועל?

כשמדברים על בוררויות, מדברים על הליכים שאליהם פונים צדדים שהגיעו לכדי מחלוקת שאיננה יכולה להיפתר על ידי שניהם בלבד. הליכי הבוררויות עם הליכים מוסדרים, שבמסגרתם אל הצדדים מוצמד בורר. הבורר יהיה מי שישמע את טענותיהם של שני הצדדים, ויצטרך לקחת בחשבון את כל הפרטים החשובים ביותר למקרה שלהם.

ברגע שהתמונה מתבהרת בפני הבורר, הוא יכול להבין אל אילו מהצדדים הוא מתחבר יותר, ויקח החלטה באשר למקרה שהוצג בפניו. ההחלטות שמתקבלות על ידי הבורר בהליכי הבוררויות הן החלטות שאין עליהן עוררין, ושני הצדדים צריכים לקבלן ולכבדן בתום התהליך.

למי רלוונטים הליכי בוררויות?

הליכי בוררויות יכולים להיות רלוונטים לכולם. מרבית הבוררויות מתרחשות בין שותפים עסקיים, לדוגמה, או בין לקוח לספק, שהעבודה ביניהם לא הגיעה לכדי תוצאות מספקות מסיבות כאלו ואחרות.

הליכי בוררויות או הליכים משפטיים – מה עדיף?

אחד היתרונות הברורים והבולטים של הליכי בוררויות הוא שהם הרבה יותר מהירים מהליכים משפטיים. כידוע, הליכים משפטיים יכולים להיגרר לאורך שנים ארוכות, ואילו הליכי בוררויות יכולים להסתיים בתוך תקופת זמן קצרה במיוחד של בין כמה ימים לכמה שבועות בלבד.

בנוסף, הליכי בוררויות אינם מביאים איתם הוצאות כלכליות כבדות, מה שהופך את העניין להרבה יותר נגיש וזמין עבור שני הצדדים.

הפתרון האולטימטיבי להגיע להחלטות

במקום שתצטרכו להחליט ביניכם על דרכי פעולה מרגע הסכסוך והלאה, תוכלו לתת לבורר לקחת את ההחלטה בשבילכם, החלטה שתוכל להוביל אתכם לכדי הסדרים ברורים וקבועים.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?