הרבה אנשים יוזמים כל מיני רעיונות והופכים אותם לעסקים של ממש. כאשר אנשים פותחים עסק שלא בעצמם, אלא עם שותפים עסקיים נוספים, יכול מאוד להיות שבמהלך הדרך יתעוררו מחלוקות ביניהם שיצטרכו להגיע לכדי החלטות משותפות והבנות. ברגע שההחלטות וההבנות אינן מגיעות מעצמן, יש צורך בהליך של גישור עסקי שיוכל לסייע לפתרון הבעיה. אז רגע לפני שאתם שוברים את הכלים, הנה כמה סיבות שיגרמו לכם לגשת לגישור עסקי יעיל ואפקטיבי.

על מה ולמה גישור עסקי?

לא פעם שותפים עסקיים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אי הבנות. כן, העסק המשותף מביא איתו לא מעט סיטואציות שצריך להחליט לגבי ההתנהלות בהן: התנהלות מול העובדים, בחירה בספקים, התנהלות כלכלית, החלטות באשר להגדלת העסק והתרחבות לסניפים נוספים ועוד.

כל הצמתים האלו יכולים להוביל לכדי מחלוקות וויכוחים, שלא פעם עולים על שרטון. ברגע הזה קיימות כמה אפשרויות – או לפצל כוחות ולשבור את הכלים, או לבחור בפתרון שיוכל להוביל לכדי פשרה והחלטה שתהיה מקובלת על שני הצדדים. הפתרון הזה יכול להגיע על ידי גישור עסקי.

איך זה עובד בפועל?

גישור עסקי הוא הליך שבו לוקח חלק גורם שלישי, שתפקידו יהיה לגשר בין שני הצדדים. מי שיבחר להיות המגשר לעניינכם, צריך להיות אדם ניטרלי שלא מחזיק בשום דעה כזו או אחרת, לא שתומכת בצד אחד של המטבע אך גם לא בצידו השני. האדם הזה צריך לקחת בחשבון את כל הנתונים שמובאים בפניו, ובהתאם להציע דרכים חלופיות ואפשרויות שונות להגיע להחלטות.

מה האינטרס לגשת לגישור עסקי?

במידה והצדדים מעוניינים, בעקבות המחלוקת, לסיים את עבודתם המשותפת בעסק – הם בהחלט יכולים לעשות זאת מבלי לספק הסברים לאף אחד חוץ מלעצמם. לעומת זאת, במצבים שבהם השותפים בהחלט מעוניינים להמשיך ולתפעל את העסק, גישור עסקי הוא זה שיכול לעזור להם לעלות בחזרה על המסלול.

הליך גישור עסקי הוא הדרך הנבונה ביותר לפתור את המחלוקות, מבלי שאף צד ירגיש מקופח או מופלה לרעה.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?