הרבה פעמים שני צדדים יוצאים לדרך עסקית משותפת בתקווה להקים עסק מוצלח ומשגשג. לפעמים הדרך מסתיימת בהצלחות והישגים, אך לפעמים היא נתקלת במכשולים ואתגרים ששני הצדדים פשוט לא מסוגלים להתמודד איתם יחד. במקרה כזה, הם מגיעים לכדי קונפליקט וסכסוך שיש לפתור – בין אם בצורת יישוב הסכסוך והמשך דרך משותפת ובין אם בצורת הגעה להבנות וסיום הדרך המשותפת. אבל מה אם שני הצדדים לא מסוגלים לקבל את ההחלטות הללו בעצמם? ברגעים האלו נשאלת השאלה: גישור עסקי – קיים דבר כזה?

אז בואו נתחיל בתשובה – בהחלט כן!

גישור עסקי הוא בהחלט דבר קיים בעולם יישוב הסכסוכים הישראלי והעולמי כאחד. גישור עסקי הוא הליך שנועד בדיוק לפתרון הבעיות והקונפליקטים מהסוג הזה, שבו שני צדדים שהם שותפים עסקיים זקוקים לסיוע על מנת להגיע לכדי הבנה.

גישור עסקי, בוררות או בתי המשפט? זאת השאלה

כאשר שני צדדים מגיעים למצב כזה, הם זקוקים לפתרון. ויש צורך בהתערבות של צד שלישי בנושא שלהם. הצד השלישי הזה יכול לבוא בדמות מגשר במסגרת של גישור עסקי, בדמות של בורר במסגרת של בוררות או בדמות של שופט במסגרת של בתי המשפט.

כאשר נשאלת השאלה באיזו מהמסגרות הללו הכי כדאי לבחור, יש לבחון את הנושא באמצעות כמה פרמטרים: אורך התהליך, מחיר התהליך ואופי התהליך שמקובל על שני הצדדים.

היתרונות של גישור עסקי על פני הדרכים האחרות

הפרמטרים שציינו באים לידי ביטוי בגישור עסקי בצורה לא פחות ממצוינת. מבחינת אורך התהליך, מדובר כאן על תהליך קצר שיכול להסתיים גם תוך כמה ימים ספורים בלבד. מבחינת מחיר התהליך, מדובר כאן על תהליך זול (ולפעמים גם על תהליך חינמי לחלוטין, תלוי, כמובן, במסגרת הגישור שבה תבחרו).

בכל הנוגע לאופי התהליך, גישור עסקי מציע ליווי של צד שלישי בצורה של הצגת אינטרסים משותפים, שיקוף של המשך הדרך בהתאם לקבלת ההחלטה ובנוסף קבלת החלטה על ידי שני הצדדים עצמם, ולא על ידי המגשר. אם כך, מדובר כאן על תהליך רווי ביתרונות.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?