בתחילת הדרך כל זוג רוצה להאמין שהוא יישאר חזק ואיתן עד הסוף, יצלח את כל מכשולי החיים, יקים משפחה לתפארת וידגמן זוגיות למופת לאורך כל הדרך. לצערנו, זוגות רבים מוצאים את עצמם בנקודה כזו או אחרת של מערכת היחסים נתקלים בקשיים שנראים כמו קשיים שבלתי אפשרי לצלוח. הרבה פעמים הנקודות האלו מובילות אל סיום מערכת היחסים, אך זוגות שלא רוצים להרים ידיים – מרכז גישור הוא בהחלט פתרון מעולה עבורם.

מרכז גישור – מה הכוונה?

מרכז גישור הוא מרכז שבו נערכים תהליכי גישור שונים בין שני צדדים שיחסיהם נתקלים בקשיים. מרכז גישור מטפל, בין היתר, בסכסוכים עסקיים, סכסוכים בין שכנים, סכסוכים משפחתיים, סכסוכי ירושה, סכסוכים שבין לקוח לבין נותן השירות ועוד. כמובן שגם תהליכי גישור זוגיים הם חלק מתחומי העיסוק של מרכז גישור.

מה קורה במסגרת גישור זוגי במרכז גישור?

במרכז גישור עובדים מגשרים רבים שמתפקדים בתור "הצד השלישי" של הסכסוך. כאשר שני בני זוג מגיעים אל מרכז גישור עם הקונפליקט שאיתו הם מתמודדים, המגשר יהיה שם כדי ללוות ולסייע לשני בני הזוג במהלך ניהול הקונפליקט.

בפני המגשר יוכלו להיות מוצגים כל הטיעונים, השאלות, העדויות והמחשבות של כל צד, והוא יהיה זה שיציג בפני שני בני הזוג את האפשרויות השונות העומדות בפניהם בתור פתרון. המגשר לא יהיה מי שיקבל עבור שני בני הזוג את ההחלטה על "פנינו לאן", אולם השאלות המכווינות שלו, הצגת הדרכים שלו לפתרון והנוכחות שלו יוכלו לעשות את השינוי ולהביא את הקונפליקט לכדי סיום.

מי הוא המגשר?

המגשר שיוצמד אל שני בני הזוג במרכז גישור הוא אדם ניטרלי לחלוטין, שלא יביע את דעתו ועמדתו לאורך התהליך. המגשר הוא אדם סבלני וקשוב, שיודע להכיל את הטיעונים של כל אחד מהצדדים ולנתב אותם אל עבר דרכי פתרון אפשריות.

למה דווקא מרכז גישור?

על מנת ליישב סכסוכים ניתן בהחלט גם לפנות אל דרכים כמו דיון בבתי המשפט, אך מרכז גישור מציע תהליך זול, מהיר ואינטימי הרבה יותר.

כתבות נוספות

11.09.2023
גישור עסקי בעולם המודרני
22.12.2022
בית המשפט העליון מצופה לחזק את שיטת הבוררות
19.10.2022
האם הליכי גישור יכולים להציל את חיי הנישואין שלכם?